Page 31 - STRATEJİK PLAN 2019-2022
P. 31
STRATEJİK PLAN 2019-2022
destekleme ve etkileme gücünü yansıtan “paydaşların etki derecesi” kıstas olarak alınarak öncelikler
sıralaması yapılabilir.
BTO yöneticileri de paydaşlarını belirleyip sınıflandırdıktan sonra “paydaş önem/etki” değerlendirmesi
yaparak birincil derecede önemli paydaşlarını tespit etme yoluna gitmişlerdir.
Paydaş Görüşlerinin Toplanması ve Değerlendirilmesi
Stratejik plana yön vermesi için paydaş görüşlerinin toplanması için birçok yol ile yapılabilir: anket, çalıştay,
odak grup toplantıları, mülakat vs. araçları kullanılabilir. Odanın faaliyet gösterdiği yerelin özellikleri ve
stratejik planın geliştirilme zamanı göz önüne alındığında, öncelikle bir anket çalışması yapılması, anket
sonucu elde edilen bilgilerin ışığında bir çalıştayın yapılması ve her iki çalışmanın sonuçları esas alarak ilgili
çevrelerden kanaat önderleri niteliğine sahip kişiler ile mülakatların yapılması uygun bulundu.
Bu doğrultuda, iç ve dış paydaşlara yönelik kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşan anketler geliştirildi. Kapalı
uçlu sorular katılımcıların kendilerine yönelik faaliyetlerine ilişkin memnuniyet derecelerini belirlemeye, açık
uçlu sorular ise kurumsal gelişime yönelik olarak formüle edildi. Diğer bir ifade ile kapalı uçlu sorular ile
mevcut durumun tespiti, açık uçlu sorular ile de eleştiri, öneri ve beklentilerin ortaya çıkarılması amaçlandı.
Böylece hem niceliksel olarak odanın hizmetlerinden memnuniyet derecesi hem de niteliksel olarak geleceğe
ilişkin perspektif ve önerileri alınması hedeflendi.
Anket yoluyla elde edilen bilgiler ışığında, Burhaniye Ticaret Odası konferans salonunda “Paydaş Görüş, Öneri
ve Beklenti Değerlendirme Çalıştayı” gerçekleştirildi. Çalıştay profesyonel bir moderatör desteğinde
gerçekleşti. Çalıştayda;
Dış çevrenin genel ve özellikle yerel ekonomik, politik, sosyolojik, teknolojik ve çevresel bağlamları
değerlendirilerek mevcut durumun tespiti,
Dış çevrede gelişen eğilimlerin yerele ve odaya olumlu veya olumsuz (fırsat ve tehditler) yansımaları ve
bu gelişmelere karşı nasıl bir yaklaşım sergilenmesi gerektiği,
Odanın kurumsal değerlendirilmesi ve gelişime açık yanlarının belirlenmesi (güçlü ve zayıf yanlar),
Oda misyon, vizyon ve çalışma ilkelerinin değerlendirilmesi
Paydaşların odaya yönelik eleştiri, öneri, beklenti ve ulaşma kanalları,
Oda ile potansiyel işbirliği alanları ve konuları hususlarında etkileşimli bir bikir geliştirme çalışması
yapıldı.
Çalıştaydan elde edilen bilgilerin stratejik plana işlenecek hale getirilmesi amacıyla yukarıda belirtilen alt
paydaş gruplarının kanaat önderleri ile mülakat tarzı bir değerlendirme yapıldı.
4.2.1. Dış Paydaş Analizi Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Dış paydaşlara yönelik yapılan anket, çalıştay ve mülakat sonuçları özet olarak değerlendirildiğinde, oda
eylem ve yönetiminden yüksek bir memnuniyetin olduğu gözlenmektedir. Bunun 3 nedeni öne çıkmaktadır:
1. Önceki yönetimlerin yasal mevzuatın emrettikleri ile sınırlı operasyonel faaliyetler ile yetinmelerine
karşın mevcut yönetimin daha vizyoner veya stratejik faaliyetlere görünür düzeyde ağırlık vermesi.
Yereli veya odayı ilgilendiren konularda organizasyonlar düzenleme, sektörel işbirliklerini ve ortak
hareket etmeyi teşvik etme, yerele yatırım çekme, ihracatı teşvik etme, yerelin zenginliklerini ulusal ve
uluslararası çevrelere tanıtma vs.);
2. Oda yönetiminin etkin yönetim becerisi ve iyi ilişkiler kurabilmesi (kamu-özel-sivil toplum kuruluşlarıyla
birlikte çalışma, toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etme, ekip çalışması sergileme, odanın etkin
temsil ve tanıtımı, gündemi yakından takip ederek oda olarak yerel, ulusal ve uluslararası
organizasyonlara katılma vs.)
www.burhaniyeto.org.tr Sayfa 31

