Page 16 - BTO OCAK ŞUBAT MART NİSAN 2019
P. 16

müdürlerine bu konular ile ilgili yasal bir haklarının olmadığı, hatta müşteriye seçim hakkı tanımayarak suç
                                                                                                                              işledikleri hatırlatılsa da şimdiye kadar sonuç alınamaması.
                                                                                                                              Çözüm: Öncelikle bu konuda ısrarcı olan banka personeli ve banka müdürü ile ilgili şikâyetlerin odanın
                                                                                                                              çatısı altında kendilerine iletilmesi. Neticede bankalarda ticaret odalarının üyeleridir. Bu konuda bankalara

                                                                                                                              müşteri  sahibi  olalım  derken  oda  üyelerini  kaybetmeyin  baskısı  yaratılabilir.  TOBB  veya  Hazine
                                                                                                                              Müsteşarlığı'nın ilgili bölümüne, bankaların haksız rekabet ortamı oluşturmadan, etik değer ve kurallara
                                                                                                                              uyarak iş yapma zorunluluğu olduğu ile ilgili şikâyet yazıları yazılabilir.


                                                                                                                              6)     İnternette  bazı  sigorta  sitelerinden  satın  alınan  oto  poliçelerinin,  aynı  sigorta  şirketinin
                                                                                                                              acentelerinde daha yüksek fiyata kesiliyor olması.
                                                                                                                              Çözüm:  ilgili  konu  belgelenip  önce  muhatap  sigorta  şirketine  bildirilmeli.  Daha  sonrasında  yine  ilgili
                                                                                                                              internet  bazlı  sigorta  sitesi  hakkında  Hazine  Müsteşarlığı'na  haksız  rekabete  yol  açmaktan  suç
                                                                                                                              duyurusunda bulunulmalıdır.


                                                                                                                              7)     TOBB'nin  Sigorta  Acentelerinin  bilinen  sorunlarında  etkisiz  kalması,  ilgili  mevcut  yasal
                                                                                                                              düzenlemelere ilişkin konularda sahada yer almaması da mevcut sorunların artmasına yol açmaktadır.
                      TOPLANTILAR                                                                                             Çözüm:  Sigortacılık  sektöründe  yaşana  ve  son  3  yılda  çığ  gibi  artan  problemlere  ilişkin  farkındalık

                       TOPLANTILAR
                                                                                                                              yaratılmalıdır. Örneğin TOBB bünyesinde yapılan toplantılarda mevcut sıkıntılar dile getirilebilir. Oluşan
    SİGORTA ACENTALARI SEKTÖR TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİ                                                                          sıkıntı ve problemler TOBB( ye de mutlaka yazılı olarak iletilebilir. Sahaya çıkması için gerekli zorlamalar da
                                                                                                                              yapılabilir.
           31 Ocak 2019 Perşembe günü Burhaniye Ticaret Odası Toplantı Salonunda Sigorta Acenteleri sigorta                   8)     Acentelerin  devamlılığını  sağlayabilmesi  için  kazanması  gerekli  olan  komisyonların  düşmeden,
    sektöründe yaşana sorunlar ve çözüm önerilerini değerlendirmek üzere sektör toplantısında bir araya geldiler.             komisyon  düşmeden  iş  yapmaya  çalışan  acentelerin  iş  kaybına  yol  açmadan  poliçe  düzenlemeleri
    Sektör toplantısında aşağıdaki Sorunlar ve Çözüm önerileri dile getirildi.                                                gereklidir. Bu maddenin çözümü zaten içinde saklı olup, devamlılık ve Para kazanmak için ön şarttır.

    1)     Sigortacılık faaliyeti yapabilmek için gerekli olan levha kaydına sahip olmayan ve sigortacılık ile ilgili
    belgesi olmayan kişilerin sigortacılık işlemleri yapması. (Örn: Emlak ofislerinin galerilerin, bazı marketlerin
    acente olmadıkları halde sigorta poliçeleri düzenlenmesi. )
    Çözüm: Yetkisiz kişilerin sigortacılık faaliyeti yaptığının belgelenmesi, fotoğraflanması ve ilgili makamlara konu
    ile ilgili şikâyetlerin yapılması


    2)     UEDAŞ, TÜVTÜRK gibi kurumların sigorta poliçeleri düzenlemesi zaten sınırlı olan pastadan asıl pay
    alması gereken acentelerin yararlanamamasına yol açmaktadır.
    Çözüm: Gerekirse tüm odalarda bu konular dile getirilip, lobi ve baskı oluşturularak herkesin sadece üzerine
    düşen görevi yapması gerektiği ile ilgili kamuoyu oluşturulması.


    3)     Araç satın alan kişilerin artık ruhsatlarını da noterlerden alması ile birlikte yapılması zorunlu olan trafik
    poliçelerinin  yaptırılmaması.  Poliçesi  olmayan  kişi  herhangi  bir  kaza  anında  hem  3.  Şahıslara  karşı
    sorumluluğunu yerine getirmemiş oluyor. Hem de trafik poliçe üretimi azaldığından hasar payına göre bir
    sonraki yıl sigortalarda fiyat artışı yaşanıyor.
    Çözüm: TOBB ve Hazine Müsteşarlığı ile gerekli yazışmalar yapılıp, sistemsel eksiklik ile ilgili bilgi verilerek gerekli
    düzeltmelerin sağlanması.


    4)     İl sınırı dışında faaliyet gösteren acenteler ile paylaşım yapılarak, poliçelerin o acentelere kestirilmesi.
    Çözüm:  Yerelde  bulunan  acenteler  ile  sık  görüşmeler  yapılarak  güven  ortamı  oluşturulması,  acentelerin
    aralarında aldıkları ortak kararlara riayet etmeleri, yapılması gereken etik ve ahlaki kuralların bu toplantılarda
    dile getirilmesi ve aksi davranış gösterenlerin sistemden ayıklanması


    5)     Bankaların kredi kullanan müşterilerine sigortaları kendilerinden yaptırmalarının zorunlu olduğunu
    söylemesi, verilecek faiz oranlarının buna göre ayarlanacağını bildirmesi, özellikle bazı banka çalışan ve


     BTO - Ocak - Şubat- Mart - Nisan 2019 -16                                                                                                                                                                BTO - Ocak- Şubat - Mart - Nisan 2019 -17
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21