Page 17 - BTO OCAK ŞUBAT MART NİSAN 2019
P. 17

müdürlerine bu konular ile ilgili yasal bir haklarının olmadığı, hatta müşteriye seçim hakkı tanımayarak suç
       işledikleri hatırlatılsa da şimdiye kadar sonuç alınamaması.
       Çözüm: Öncelikle bu konuda ısrarcı olan banka personeli ve banka müdürü ile ilgili şikâyetlerin odanın
       çatısı altında kendilerine iletilmesi. Neticede bankalarda ticaret odalarının üyeleridir. Bu konuda bankalara

       müşteri  sahibi  olalım  derken  oda  üyelerini  kaybetmeyin  baskısı  yaratılabilir.  TOBB  veya  Hazine
       Müsteşarlığı'nın ilgili bölümüne, bankaların haksız rekabet ortamı oluşturmadan, etik değer ve kurallara
       uyarak iş yapma zorunluluğu olduğu ile ilgili şikâyet yazıları yazılabilir.


       6)     İnternette  bazı  sigorta  sitelerinden  satın  alınan  oto  poliçelerinin,  aynı  sigorta  şirketinin
       acentelerinde daha yüksek fiyata kesiliyor olması.
       Çözüm:  ilgili  konu  belgelenip  önce  muhatap  sigorta  şirketine  bildirilmeli.  Daha  sonrasında  yine  ilgili
       internet  bazlı  sigorta  sitesi  hakkında  Hazine  Müsteşarlığı'na  haksız  rekabete  yol  açmaktan  suç
       duyurusunda bulunulmalıdır.


       7)     TOBB'nin  Sigorta  Acentelerinin  bilinen  sorunlarında  etkisiz  kalması,  ilgili  mevcut  yasal
       düzenlemelere ilişkin konularda sahada yer almaması da mevcut sorunların artmasına yol açmaktadır.
    TOPLANTILAR  Çözüm:  Sigortacılık  sektöründe  yaşana  ve  son  3  yılda  çığ  gibi  artan  problemlere  ilişkin  farkındalık

 TOPLANTILAR
       yaratılmalıdır. Örneğin TOBB bünyesinde yapılan toplantılarda mevcut sıkıntılar dile getirilebilir. Oluşan
 SİGORTA ACENTALARI SEKTÖR TOPLANTISI GERÇEKLEŞTİ  sıkıntı ve problemler TOBB( ye de mutlaka yazılı olarak iletilebilir. Sahaya çıkması için gerekli zorlamalar da
       yapılabilir.
    31 Ocak 2019 Perşembe günü Burhaniye Ticaret Odası Toplantı Salonunda Sigorta Acenteleri sigorta   8)   Acentelerin  devamlılığını  sağlayabilmesi  için  kazanması  gerekli  olan  komisyonların  düşmeden,
 sektöründe yaşana sorunlar ve çözüm önerilerini değerlendirmek üzere sektör toplantısında bir araya geldiler.  komisyon  düşmeden  iş  yapmaya  çalışan  acentelerin  iş  kaybına  yol  açmadan  poliçe  düzenlemeleri
 Sektör toplantısında aşağıdaki Sorunlar ve Çözüm önerileri dile getirildi.  gereklidir. Bu maddenin çözümü zaten içinde saklı olup, devamlılık ve Para kazanmak için ön şarttır.

 1)   Sigortacılık faaliyeti yapabilmek için gerekli olan levha kaydına sahip olmayan ve sigortacılık ile ilgili
 belgesi olmayan kişilerin sigortacılık işlemleri yapması. (Örn: Emlak ofislerinin galerilerin, bazı marketlerin
 acente olmadıkları halde sigorta poliçeleri düzenlenmesi. )
 Çözüm: Yetkisiz kişilerin sigortacılık faaliyeti yaptığının belgelenmesi, fotoğraflanması ve ilgili makamlara konu
 ile ilgili şikâyetlerin yapılması


 2)   UEDAŞ, TÜVTÜRK gibi kurumların sigorta poliçeleri düzenlemesi zaten sınırlı olan pastadan asıl pay
 alması gereken acentelerin yararlanamamasına yol açmaktadır.
 Çözüm: Gerekirse tüm odalarda bu konular dile getirilip, lobi ve baskı oluşturularak herkesin sadece üzerine
 düşen görevi yapması gerektiği ile ilgili kamuoyu oluşturulması.


 3)   Araç satın alan kişilerin artık ruhsatlarını da noterlerden alması ile birlikte yapılması zorunlu olan trafik
 poliçelerinin  yaptırılmaması.  Poliçesi  olmayan  kişi  herhangi  bir  kaza  anında  hem  3.  Şahıslara  karşı
 sorumluluğunu yerine getirmemiş oluyor. Hem de trafik poliçe üretimi azaldığından hasar payına göre bir
 sonraki yıl sigortalarda fiyat artışı yaşanıyor.
 Çözüm: TOBB ve Hazine Müsteşarlığı ile gerekli yazışmalar yapılıp, sistemsel eksiklik ile ilgili bilgi verilerek gerekli
 düzeltmelerin sağlanması.


 4)   İl sınırı dışında faaliyet gösteren acenteler ile paylaşım yapılarak, poliçelerin o acentelere kestirilmesi.
 Çözüm:  Yerelde  bulunan  acenteler  ile  sık  görüşmeler  yapılarak  güven  ortamı  oluşturulması,  acentelerin
 aralarında aldıkları ortak kararlara riayet etmeleri, yapılması gereken etik ve ahlaki kuralların bu toplantılarda
 dile getirilmesi ve aksi davranış gösterenlerin sistemden ayıklanması


 5)   Bankaların kredi kullanan müşterilerine sigortaları kendilerinden yaptırmalarının zorunlu olduğunu
 söylemesi, verilecek faiz oranlarının buna göre ayarlanacağını bildirmesi, özellikle bazı banka çalışan ve


 BTO - Ocak - Şubat- Mart - Nisan 2019 -16                                             BTO - Ocak- Şubat - Mart - Nisan 2019 -17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22