Satış Sonrası Hizmetler Hakkında
Sayın Üyemiz,
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'den TOBB'ye iletilen yazıya göre;
Ulaşan şikayetler doğrultusunda mobilya sektöründe; garanti belgesi, tanıtma ve kullanma kılavuzu düzenlenmediği, satış sonrası hizmetlerin sağlanmadığı ve bu nedenle tüketici mağduriyetleri yaşandığı tespit edilmiştir.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili yönetmelikler kapsamında;
-
Mobilya üretici ve ithalatçılarının en az 2 yıl süreli garanti belgesi düzenlemesi,
-
Ürünler için Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzu hazırlanması,
-
Satıcıların garanti belgesi ve kılavuzları tüketiciye yazılı veya kalıcı veri saklayıcı aracılığıyla vermesi,
-
Üretici ve ithalatçıların ürünlerin 10 yıllık kullanım ömrü süresince bakım ve onarım için yetkili servis istasyonu kurmaları,
-
Onarımların 20 günlük azami süre içinde tamamlanması, zorunludur.
İlgili mevzuata aykırı hareket eden firmalar hakkında, 6502 sayılı Kanunun 77. maddesi uyarınca idari para cezaları uygulanabilecektir.
Bu nedenle üyelerimizin, tüketici mağduriyetlerinin önlenmesi ve yapılacak denetimlerde idari yaptırımlarla karşı karşıya kalmamaları için işlem ve uygulamalarını mevzuata uygun hale getirmeleri önem arz
Bilgilerinize Sunarız.